Geen categorie

Checklist om de winter te overleven

Ik ben niet echt een fan van de winter. Sterker nog, van mij mag het altijd wel zomer zijn. Ik heb nog trauma’s aan het fietsen naar school in de winter toen ik nog op de middelbare school zat. 10 Kilometer fietsen, dik ingepakt en zo hard mogelijk trappen, maar tóch kreeg je het niet warm.
Nu ik niet elke dag meer naar school hoef te fietsen kan ik de winter wat meer waarderen. De winter kan best mooi zijn… als je vanaf de bank naar buiten kijkt terwijl je warme chocomelk drinkt en series kijkt onder een dekentje. 🙂
(niet te vergeten dat winterkleren altijd veel mooier zijn dan zomerkleren, je lekker lui kunt zijn en je niet schuldig hoeft te voelen als je de hele dag binnen zit)

Met deze spulletjes overleef ik de winter:

Handcrème
handcremehandcreme2

Mijn handen worden altijd zo verschrikkelijk droog in de winter, ik hoef maar mijn handen te wassen of ik voel mijn huid alweer trekken. De handcrèmes hierboven vind ik het fijnst. Ze zijn lekker vet, maar ze trekken gelukkig wel snel in. (Wat is er erger dan een handcrème die maar niet intrekt?)

 

Kruidenthee
thee

In de winter drink ik eigenlijk de hele dag door thee, zou houd ik het de hele dag lekker warm. Ik vind kruidige thee het lekkerst, dat past het beste bij de winter vind ik en het doet me denken aan kerst!

Fluffy sokken
sokken              sokkies

Hoe overleef je de winter zonder warme sokken? Ik zou het echt niet weten, want mijn voeten zijn ál-tijd koud! Zachte fluffy sokjes zijn mijn favoriet, ze zorgen ervoor dat koude voeten verleden tijd zijn en ze zier er ook nog eens superleuk uit!

 

Huid- en haar verzorging

bodybutter    olie

Mijn handen zijn niet het enige dat droog wordt in de winter. De rest van mijn huid, vooral mijn benen, wordt ook wat droger dan normaal. Hiervoor gebruik ik body butter of macadamia olie. Beide zijn ze lekker vettig en dus perfect voor droge huid!

Ook mijn haar wordt niet blij van de winter. Het wordt vaak pluizig en droog waardoor ik snel gespleten haarpunten krijg. Hierdoor wordt het ook vaak statisch. (ik hoef waarschijnlijk niemand te vertellen hoe vreselijk statisch haar is)
Om dit te voorkomen gebruik ik 1 of twee keer per week jojoba olie in mijn haar. Ik gebruik het door gewoon lekker veel olie te verdelen over mijn hele haar en hoofdhuid (tot het lijkt alsof ik weken niet gedoucht heb), dan laat ik het een uurtje of langer intrekken en daarna stap ik onder de douche en was ik het eruit met dezelfde shampoo die ik altijd gebruik om mijn haar te wassen. Zorg dat je alles goed uitspoelt, want als er olie achterblijft kan je haar na het douchen nog vettig lijken.

 

Kaarsjes
kaarsje    geurkaars

Behalve met kerst of wanneer er sneeuw ligt, vind ik de winter vaak nogal sfeerloos. Voor een gezellige en warme sfeer heb ik altijd kaarsjes in huis. Het liefst met een lekker winters geurtje, bijvoorbeeld kaneel, vanille of gingerbread. Het kaarsje op de eerste foto heb ik zelf gemaakt.

 

Vitamine D
 d2  d

De zon schijnt in deze tijd van het jaar natuurlijk veel minder. Ook kom ik minder vaak buiten en zie ik de zon dus ook niet zo veel. Om toch genoeg vitamine D binnen te krijgen slik ik hier pilletjes voor. Ik gebruik die van Holland en Barrett (rechter plaatje).
Vroeger had ik altijd last van een winterdipje, ik was altijd moe en ik had nergens zin in of energie voor in de winter. Sinds ik vitamine D slik heb ik daar geen last meer van, dus voor mij helpt het echt veel!

 

Geef een reactie

