Geen categorie

Tips voor als je ziek bent

Mijn 2017 is niet heel lekker begonnen, 1 januari was ik ziek. Meestal ben ik één dagje ziek en voel ik me de volgende dag beter, maar deze keer duurde het 4 dagen!

Dit is echt zo’n tijd van het jaar dat veel mensen ziek zijn en je maar een stap buiten de deur hoeft te zetten en je wordt al aangestoken. Daarom zet ik een paar tips neer die voor mij heel erg helpen om me snel beter te voelen als ik ziek ben.

Drink veel
Ik denk dat dit wel één van de belangrijkste is. Wanneer je ziek bent verlies je veel vocht en als je dat niet aanvult ga je je alleen maar vervelender voelen. Ik drink altijd veel thee of bouillon als ik ziek ben, dan blijf ik tegelijk lekker warm. 🙂

 

Warme douche
Neem een lekkere warme of hete douche. Waarom het werkt dat weet ik niet, maar ik weet wel dat het werkt. Na een warme douche voel ik me gewoon meteen veel beter en energieker.

shower

Zeg school/werk/afspraken af
Natuurlijk moet je niet elke keer dat je verkouden bent of je niet helemaal 100% lekker voelt je werk of school afzeggen. Maar wanneer je je echt ziek voelt, moet je jezelf de tijd geven om even lekker uit te zieken. Dwing jezelf niet om dingen te doen en ga gewoon lekker in bed of op de bank liggen.
citrosan

Citrosan
Dit is echt een wondermiddel. Voor de mensen die niet weten wat het is: het is een zakje poeder dat je moet oplossen in heet water. Er zit paracetamol en vitamine C in, dus het verlaagt je koorts en verbetert je weerstand en tegelijk helpt het tegen hoofdpijn of buikpijn. Ik drink dit spul altijd wanneer ik voel dat ik ziek begin te worden. Ik neem het ’s avonds voordat ik ga slapen en de volgende ochtend voel ik me zó veel beter.

 

Slaap genoeg
Probeer altijd genoeg te slapen, zelfs meer dan je normaal doet. Wanneer je slaapt kan je lichaam ervoor zorgen dat je beter wordt. Soms is het moeilijk om in slaap te vallen, bijvoorbeeld als je verkouden bent. Zorg dan dat je van tevoren gestoomd hebt, wat neusspray en een glas water en keelsnoepjes naast je bed voor als je ’s nachts wakker wordt. Bij mij helpt het ook altijd om warme melk te drinken voor ik ga slapen, daar zit een stofje in waar je een beetje suf van wordt.

 

Films, series en films
Wat is een beter geneesmiddel dan een goede film of serie? Als je toch de hele dag in bed ligt, kun je net zo goed beginnen aan die ene serie waar je al zo lang benieuwd naar was. Of alle films kijken die je het afgelopen jaar in je Netflix lijst hebt gezet, maar waar je nog geen tijd voor hebt gehad. 🙂

netflix.JPG

5 gedachten over “Tips voor als je ziek bent

  1. Dit artikel komt als geroepen want helaas heeft de ziekte mij ook te pakken gekregen 😦 Van die Citrosan had ik nog nooit gehoord, ik ga het eens opzoeken, klinkt erg handig!

    Like

Geef een reactie

