Travel Diaries

Travel Diary dag 4 – Alweer een berg

Vanochtend werden we lekker optijd wakker, maar kwamen we te laat voor het ontbijt. Omdat we graag meer van Graz wilden zien boekten we nog een extra nacht in hetzelfde hotel. Daarna zijn we de stad in gegaan en hebben we een lekker ontbijtje gehad bij een bakker/cafeetje.

We kochten allebei twee broodjes, maar kregen er maar eentje op. Die andere bewaarden we voor de lunch.

We wilden graag de Schlossberg beklimmen, dus moesten we eerst naar de mcDonalds lopen voor wifi om de route op te zoeken. Gelukkig was het maar een kwartiertje lopen.

Onderweg kwamen we ook nog wat andere highlights van de stad tegen die we nog wilden zien, dus dat was mooi meegenomen! Als eerste zagen we het Kunsthaus waar ik zelf helaas geen goede foto van heb kunnen maken.

Een klein stukje verderop kwamen we het eiland in de Mur tegen, dat is een soort ‘drijvend’ eiland met een glazen koepel waarin je kunt eten. Helaas is het eiland pas vanaf morgen open, dus konden we er nog niet in.

Hierna waren we binnen een paar minuutjes bij de onderste trappen naar de Schlossberg, en kijk hoe leuk het eruit ziet!

Het lijkt misschien een klein stukje, maar dit is nog niet de hele berg! Het was een vreselijk vermoeiende klim naar boven, maar het was het echt waard! Boven op de berg hadden we een super mooi uitzicht over de hele stad, en wat een enorme stad is het toch ook.

grazuitzicht1

Met dit uitzicht aten we onze lunch en deelde ik mijn kruimels met wat locals.

Op de berg waren een aantal kleine cafés en restaurantjes waar je op het terras ook een prachtig uitzicht had. Bij één van de restaurantjes zijn we nog even op het terras gaan zitten en bestelde ik een smoothie en Lisa sinaasappelsap.

Later hebben we de stad nog wat verder verkend en daarna hebben we onze zere voeten lekker laten uitrusten in de hotelkamer.

‘S avonds aten we bij het Italiaanse restaurant om de hoek een vegan lasagne met kikkererwten, bonen, vegan kaas en groenten.