Travel Diaries

Travel Diary dag 5 – Zet Slovenië op je bucketlist!

Vanochtend hebben we heerlijk ontbeten in het hotel. Na het ontbijt zijn we teruggegaan naar onze kamer om de tassen in te pakken en daarna hebben we uitgecheckt. We kregen lunchpakketjes mee met sandwiches, een appel, koekje en een flesje water.


Tot 1 uur hebben we nog eventjes rondgelopen door Graz en kwamen we tijdens onze wandeling een vijver vol dode vissen tegen, zielig! 😦

Om 1 uur namen we de trein richting de Sloveense grens. Binnen een paar minuten waren we al in Slovenië, en wat is het een prachtig land! Ondanks dat het winter is en ook best wel een grijze grauwe dag, zie je overal waar je kijkt mooie groene heuvels met dorpjes tegen de helling aan. De groene heuvels veranderden al snel in immens hoge bergen met rotswanden, besneeuwde toppen en watervalletjes en de treinreis die ik eerst best wel prijzig vond (€31) werd de mooiste treinreis die ik heb meegemaakt. Ik hou van Oostenrijk en had eigenlijk ook verwacht dat ik dat de mooiste plek van de drie zou vinden, maar ik denk dat ik Slovenië zelfs nog mooier vind!

Het landschap en de huisjes zien er eigenlijk heel Oostenrijks uit. Ik had echt geen idee hoe Slovenië eruit ziet, dus ik was echt verrast. Ik weet zeker dat ik hier nog een keer naartoe wil, dan wel in de zomer!

Ik vind het eigenlijk wel erg jammer dat we meteen door zijn gegaan naar Ljubljana. De kleine landelijke dorpjes op de heuvels zagen er echt super mooi uit. Vanuit de trein heb ik het allemaal wel goed kunnen zien, maar ik heb er helaas geen mooie foto’s van kunnen maken, behalve deze mislukte foto’s vanachter het treinraam, haha.


Ljubljana is echt een prachtige stad. De mooiste van alle steden die ik tijdens deze trip gezien heb. Net zoals de andere steden mooie gekleurde gebouwen, alleen ziet alles er net wat mooier, schoner en meer classy uit.

We durfden eerst de restaurants niet binnen te gaan, want ze zagen er allemaal verschrikkelijk duur uit. Uiteindelijk zijn we toch maar zo’n mooi ‘duur’ restaurant binnen gegaan en aten we voor 9(!!!) euro deze gnocci met pompoen, wortelchips en gerookte kaas. Zó lekker! Daarna deelden we samen een fruitcup met ijs en slagroom, omdat de serveerster zei dat we die niet alleen op zouden krijgen (en ze had gelijk).



Na het eten liepen we naar het hostel dat srprs.me voor ons had geboekt voor de laatste nacht en vroegen we of we er vanavond ook al konden slapen. Gelukkig was het geen probleem. En wat een gaaf hostel is dit!

Geef een reactie

