Reizen·Travel Diaries

Travel Diary dag 7 – Weer terug naar Nederland

Vandaag Gaan we weer naar huis en laten we dit prachtige land, waar ik verliefd op ben geworden, achter ons.

Voor ’s ochtend hadden we de wekker gezet, maar niet te vroeg. We wilden alleen nog even wat meer van de stad bekijken, voor echte activiteiten hadden we vandaag toch geen tijd.

Tegen 10 uur checkten we uit in het hostel en vroegen we wat de beste manier was om bij de luchthaven te komen. Daarna gingen we in de stad ontbijten.

We kozen weer voor een restaurantje aan de rivier waar Lisa scrambled ergs bestelde en ik een traditioneel Sloveens ontbijt.


Voor wie zich afvraagt waarom ik twee bolletjes ijs op een plankje kreeg: Het is schapen cottage cheese met kruiden en de groene is met pompoenpitten en pompoenpitolie. Daar kreeg ik een potje tomaatjes en een potje pickled courgette bij. Lekker! Maar uh, hoe eet ik dit…?

Na het ontbijt liepen we nog eventjes door de stad en bekeken we af en toe wat winkeltjes.

Daarna was het tijd om naar het busstation te gaan. Hier kochten we (natuurlijk) nog een nougat hazelnoot koffie en als lunch een burek. Dat is een Sloveens broodje/rol van bladerdeeg met er binnen in kaas, aardappel of spinazie.


Oké heel lekker ziet het er zo niet uit, maar geloof me als je in Slovenië bent moet je ze proberen. 🙂


Drie kwartier in de bus en dan zijn we op het vliegveld van Ljubljana.


Afscheid nemen van de mooie bergen!

Om 10 voor 5 vlogen we terug naar Nederland. In de mail van srprs.me stond dat we met KLM terug zouden vliegen, maar we konden nergens de incheck balie van KLM vinden. Na een paar keer het personeel te hebben gevraagd kwamen we erachter dat we met Adria terugvlogen, apart. Maar in ieder geval waren we nog ruim optijd.

Om kwart voor 7 waren we alweer in Nederland. We hadden echt enorme trek, dus kochten we bij de Albert Heijn een maaltijdsalade en een smoothie.

Deze salade moet je echt proberen! De blauwader kaas is echt een geweldige combi met die zoete druifjes.


Nog twee en een half uur in de trein en dan zijn we thuis. Ik vond het echt een geweldige vakantie, en ik heb zó veel gezien! Ik vond Slovenië echt de mooiste plek, maar dat was al wel duidelijk denk ik. De natuur is mooi, de bergen, de meeste mensen waren erg vriendelijk, wat wil je nog meer? Daar ga ik zeker nog een keer naartoe, maar dan in de zomer!

Als je ook op srprs.me trip wilt, laat het me dan even weten! Ik kan dan zorgen dat je €20 korting krijgt. 🙂

Geef een reactie

