Personal

Leuke alternatieven voor de sportschool

Twee keer per week ga ik naar de sportschool, soms met een vriendin en soms alleen. De keren dat ik alleen ga moet ik mezelf altijd over een soort drempel trekken om te gaan, dan heb ik geen zin om alleen te gaan of ben ik gewoon in een luie bui. Als ik er eenmaal ben dan valt het natuurlijk allemaal mee en ben ik blij dat ik gegaan ben, maar soms wil ik gewoon wat anders doen. Dan heb ik even geen zin in de standaard routine die ik daar meestal doe. Lees hieronder welke actieve dingen in graag doe op de dagen dat ik niet naar de sportschool ga of wanneer ik echt even geen zin heb om te gaan.

Zwemmen
Ik woon in een klein boeren dorpje, maar we hebben wel het geluk dat ons dorpje een eigen zwembad heeft! Ik vind het fijn om zo af en toe één of twee uur lang baantjes te trekken in het zwembad. Het is echt vermoeiender dan je denkt, dus na anderhalf uur ben ik er meestal wel klaar mee. Het voordeel van zwemmen is dat je heel veel spieren traint en langzaam aan je conditie werkt zonder dat je het eigenlijk echt doorhebt! Verder is het ook goed voor mijn rug, want daar heb ik vaak last van. 🙂

Skeeleren
Dit is meer iets wat ik vaak doe wanneer het ietsje warmer is. In de zomer soms zelfs dagelijks. Ik vind het leuker en minder vermoeiend dan hardlopen en het is heel fijn om na een warme zomerdag ’s avonds een rondje te skeeleren wanneer het een beetje afgekoeld is. Wij wonen aan de rand van het dorp en hebben vlak achter ons huis veel asfalt wegen waar bijna nooit auto’s komen, op die manier kan ik elke keer een andere leuke route kiezen.

Fietsen
Is het mooi weer? Vul dan een tas of picknickmand met koude flesjes water en een lunch en ga gewoon lekker de hele dag fietsen. Tussendoor ergens picknicken, een ijsje eten of misschien zelfs bij een meer stoppen om even lekker te zwemmen (twee in één!). Voor mij een perfecte zomerdag!

Wandelen
Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met wandelen. Op vakantie vind ik het heel leuk, omdat je veel van de omgeving ziet en daardoor verveelt het niet. Thuis vind ik het soms een beetje saai om te doen, het gaat zo langzaam en de omgeving ken ik wel. Wat ik wel heel leuk vind is naar een park of natuurgebied te gaan en daar te wandelen.

Doe mee aan een groepsles
Oké, hiervoor moet je wel naar de sportschool. Maar als je net als ik meestal gewoon je eigen trainingsschema afwerkt, kan het heel leuk zijn om dat soms af te wisselen met een groepsles. Ik ga niet naar een vaste groepsles, want ik weet dat het me dan na een tijdje weer tegen gaat staan. Ik doe gewoon af en toe mee met een uurtje spinning of een uurtje jumping, hartstikke leuk!

Een thuis work-out
Soms heb ik van die dagen dat ik best wil sporten, maar gewoon geen zin heb om het huis uit te gaan of iets anders aan te trekken dan mijn pyjama. Dan zoek ik op youtube gewoon een leuke work-out uit waarbij ik geen apparatuur nodig heb, en die zijn best wel zwaar! De work-outs van Blogilates vind ik altijd heel leuk om te doen.

Hardlopen
Dit is iets waar ik meestal ook wel tegenop zie om te doen. Wanneer ik aan het hardlopen ben geniet ik er wel van, maar toch is het niet mijn favoriete ding om te doen. Ik houd van snel resultaat en conditie opbouwen gaat gewoon verschrikkelijk langzaam. In de zomer ga ik meestal twee keer per week een rondje hardlopen, maar ik heb gemerkt dat dit voor mij zelfs te weinig is om echt snel een conditie op te bouwen. Je moet het dus of echt voor je plezier doen óf gewoon regelmatig.

Heb je nog een leuke toevoeging? Dan hoor ik het graag!

Geef een reactie

