Personal·Reizen

Travel tag

vleugel2

Deze travel tag ben ik al op verschillende blogs tegengekomen. Zelf vind ik het altijd heel erg leuk om tags te lezen op blogs van anderen, dus besloot ik deze tag over te nemen. Helaas kon ik er niet achter komen van wie deze tag origineel is, dus als iemand dat weet hoor ik het graag dan kan ik dat er nog bij vermelden. 🙂

Welke landen van de wereld heb je al bezocht?
Voor mijn gevoel nog veel te weinig! Ik ben in Duitsland, Frankrijk, België, Luxemburg,
Engeland, Denemarken, Oostenrijk, Bulgarije, Polen, Slovenië en Hongarije geweest. Als ik alles zo op een rijtje zet lijkt het toch best wel veel, maar ik ben dus nog nooit buiten Europa geweest.

Welke bestemming staat bovenaan  jouw bucketlist?
IJsland! Die staat al jarenlang op nummer 1. Ik merk wel dat steeds meer mensen naar IJsland willen, dus het lijkt me wel heel leuk om er nog naartoe te gaan voordat het een ‘cliché vakantieland’ wordt, haha. Het leukste aan IJsland vind ik gewoon dat je er echt alles krijgt wat je van een vakantie verwacht, als een soort pakketje. De omgeving is mooi, er zijn gletsjers, mooie groene heuvels, walvissen, watervallen, vulkanen en dan natuurlijk nog de Blue Lagoon! Ik kan niet wachten tot ik geld bij elkaar heb gespaard om naar IJsland te gaan.

Wat is jouw ideale vakantie?
Voor mij is een vakantie ideaal als ik ‘verliefd’ word op de plek. Dus met andere woorden, als ik er niet meer weg wil. En ja, dat heb ik tot nu toe bij bijna alle plekken gehad waar ik ben geweest!
Verder houd ik van mooie natuur en bergen, elke dag lekker actief de omgeving verkennen, één dagje lekker rustig in het zonnetje aan het zwembad of de zee en elke avonds lekker uitrusten met een cocktail.

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen?
Mijn laatste reis eindigde in Slovenië. Daar ben ik helaas maar twee dagen geweest, maar dat was eigenlijk veel te kort om alle bijzondere dingen te zien. Het is echt een prachtig land met veel natuur en hoge bergen, daar houd ik het meest van. Ik zou heel graag nog een keer in de zomer naar Slovenië gaan, want ik denk dat het dan nóg veel mooier is.

img_2845

Laat je allerleukste vakantiefoto zien!
In Slovenië heb ik veel foto’s gemaakt waar ik nog bijna elke dag naar kijk, omdat ze zo’n prachtige omgeving laten zien. Toch kies ik voor een foto die ik vorig jaar in Bulgarije heb gemaakt. Ik vind het niet per se een hele mooie foto en hij is ook nogal wazig, maar als ik deze foto zie dan denk ik terug aan een de geweldige dag die we toen hadden en de leuke mensen die we hebben ontmoet. We gingen mee op een off-roadtrip door het Balkan gebergte. Tijdens die trip stopten we op allemaal mooie plekjes waar we uitzicht hadden over de Zwarte zee. Ook stopten we in een dorpje dat er een beetje uitzag als een western film, met loslopende paarden en onverharde wegen. Hier mochten we paardrijden, boogschieten en maakten we een quad-tochtje. Als laatste gingen we naar een soort ‘geheim’ strand. Om daar te komen moesten we eerst tussen struiken en een stukje bos door. Het was een prachtig wit strand omringd door hoge rotswanden, wat is er mooier dan dat?
De foto maakte ik halverwege de tocht, toen waren we ook nog even bij een strandje gestopt om even af te koelen in de zee. 🙂

Oh, en vlak na deze vakantie liet ik mijn telefoon in de wc vallen, waardoor hij crashte. Het is dus ook één van de weinige foto’s die ik nog heb van deze vakantie. Als ik eraan denk dan baal ik weer als een stekker…

bulgarije2

Met wie ga je meestal op reis?
De laatste tijd met Lisa, we zijn al jarenlang goede vriendinnen en vinden ongeveer dezelfde dingen leuk als het aankomt op bestemmingen en dingen die we daar willen doen. Verder heb ik ook meerdere keren met een andere vriendin gekampeerd in Nederland toen we wat jonger waren en ga ik elk jaar één of twee keer op vakantie met mijn ouders en zusje.

Met wie zou je nog wel eens op vakantie willen gaan?
Met mijn vriend. We zijn nog niet samen op vakantie geweest, maar natuurlijk willen we dat allebei heel graag. We zaten te denken aan een roadtrip door Europa of misschien in verschillende landen een tijdje te blijven en dan steeds de bus of trein nemen naar de volgende bestemming.

Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?
Ik denk mijn vriend, en anders Lisa omdat ik zeker weet dat wij nooit ruzie zouden krijgen. Als er geen elektriciteit is zou ik mijn camera lekker thuis laten (die kan ik dan toch niet opladen), en een kladblok en wat potloden meenemen. Oh, en mijn katten want daar kan ik niet zonder!

Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest?
Vroeger ging ik met mijn ouders en zusje bijna altijd in Nederland op vakantie. We zetten dan gewoon ergens op een camping onze tent op en bleven daar één of twee weekjes. Meestal maakten we wandeltochten of namen we de fietsen mee zodat we daar konden fietsen. Mijn ouders zochten altijd een camping uit met een zwembad en een ‘kids-club’ waar we ’s ochtends gingen knutselen en the hokey pokey dansten, haha!
In de herfstvakantie gaan we altijd op vakantie met mijn oom, tante, neefjes en oma. Dan blijven we ook altijd in Nederland.
Toen ik 16 werd ging ik met een vriendin op vakantie naar Terschelling om een week te feesten, dat was echt een hele leuke week met veel leuke mensen, maar ik zou het nu niet meer doen. 🙂

herfstvakantie.jpg

Ga je liever naar een attractiepark of een dierentuin?
Uhm, moeilijke vraag… Ik houd van dieren en vind het altijd wel leuk om naar een dierentuin te gaan, maar soms kom je zo’n dierentuin tegen met van die saaie vierkante hokken en dan krijg ik een soort dubbel gevoel, omdat ik het dan eigenlijk best wel zielig vind. Een attractiepark vind ik altijd super leuk, het moet dat wel een beetje zonnig zijn en het liefst niet te druk. Ik ben in Duitsland ooit in een soort park geweest dat voor de helft attractiepark was en voor de andere helft een dierentuin, is dat een excuus om geen keuze te maken?

Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben?
Wintersport? Bah. Met alle respect, maar ik begrijp gewoon niet dat mensen speciaal op vakantie gaan om hele dagen in de sneeuw van een berg af te glijden om vervolgens weer omhoog te gaan met een lift en dat te herhalen. Maar goed iedereen zijn eigen ding. 🙂
Geef mij maar een vakantie vol zon! Het liefst rond de 30 graden, dan geniet ik echt.

Wat is jouw leukste vakantie-herinnering?
Eigenlijk heb ik aan elke reis die ik heb gemaakt super veel leuke herinneringen, dus het is wel moeilijk om er eentje te kiezen. Ik weet nog dat mijn ouders besloten om naar Oostenrijk te gaan in de zomervakantie toen ik ongeveer 8 jaar oud was. We waren toen alleen nog maar in Nederland en België op vakantie geweest en dat vond ik altijd heel erg leuk. Ik was heel verdrietig dat we naar Oostenrijk gingen want dat leek mij een ‘stom land’. Toen we uiteindelijk aankwamen in Oostenrijk keek ik mijn ogen uit, wat vond ik het daar mooi! Het dorp waar we toen waren heet Lofer, en dat is nu nog steeds één van de mooiste plekken waar ik geweest ben. Het is niet écht een vakantie-herinnering, maar dat was het begin van mijn liefde voor reizen.

Wat is jouw minst leuke vakantie-herinnering?
We moesten ooit een paar dagen eerder naar huis omdat mijn opa in het ziekenhuis lag. De eigenaar van de camping kwam toen bij onze tent om ons wakker te maken en te vertellen dat mijn oom had gebeld en dat het niet goed ging. We zijn toen meteen naar huis gegaan. Als je vakantie op die manier eindigt, dan is je laatste herinnering aan die vakantie een slechte herinnering en vergeet je eigenlijk hoe leuk de vakantie daarvoor was.
We waren die zomer op vakantie in Limburg. Ik weet niet meer hoe het heette, maar het was een mooi heuvelachtig landschap waar we veel wandelingen hebben gemaakt.

Naar welk land ga je dit jaar op vakantie?
Pff. Ik heb geen idee. Ik ben net terug van mijn vorige vakantie dus ik heb me daar nog niet echt mee bezig gehouden. Ook ben ik meer van de impulsieve ideeën. Als ik iets leuks tegenkom op internet met een goede aanbieding, dan denk ik ‘Dat wil ik!’ en dan laat ik het aan Lisa zien en boeken we het de volgende dag.
In de zomer wil ik wel graag weer op vakantie, maar waar naartoe ga dat zie ik dan wel. 🙂

bulgarije1

Waar zou je nooit op vakantie gaan?
Je hebt van die plekjes, of beter gezegd dorpjes, waar bijna álle Nederlanders naartoe gaan. Ik heb er niks op tegen hoor, het zijn vast hele mooie plekjes. Maar stel, je zit in Italië of Spanje en je zit op een camping vol Nederlanders. Dat is echt niks voor mij, ik zou dan het gevoel hebben dat ik gewoon nog in Nederland zit. Ik vind het vooral leuk om naar wat ‘uniekere’ plekken te gaan, dus plekken waar niet iedereen al eens is geweest.

 

3 gedachten over “Travel tag

  1. Wat een leuke tag! Je antwoorden zijn heel herkenbaar. Ik ben twee weken met mijn ouders in Slovenië geweest, maar heb toen meer camping gezien dan natuur, helaas. Want wat we hebben gezien was zo mooi, sindsdien wil ik super graag terug en is het wel mijn favoriete land. Verder staat IJsland samen met Noorwegen bovenaan mijn bucketlist, alleen is het zo jammer dat die landen zo ontzettend duur zijn. Buiten Europa kwam ik vorige zomer voor het eerst en aankomende zomer bezoek in China 🙂 Ik ben heel erg benieuwd! Leuk ook trouwens, je leukste foto, dat daar zo’n verhaal achter zit

    Like

    1. Ach, nog een keertje naar Slovenië gaan is geen straf toch? 🙂
      Noorwegen zou ik ook heel graag een keertje naartoe willen! Inderdaad jammer dat het zulke dure landen zijn.
      En wat gaaf dat je naar China gaat, ik vind vooral de Chinese cultuur en de bouwstijl heel leuk (en het eten natuurlijk!). Veel plezier daar!

      Like

Geef een reactie

