Personal

Mijn favoriete series op dit moment

Series, ik kan me geen leven meer voorstellen zonder ze. Als ik klaar ben met de ene serie, begin ik alweer aan de volgende. Sommige series kijk ik alleen als ik bij een andere serie moet wachten op een nieuw seizoen en sommige series kijk ik alleen wanneer ik gewoon even zin heb in een goede comedy.

New Girl
NGgif11.gif

Een tijdje geleden kwam seizoen 4 eindelijk op Netflix, en natuurlijk begon ik daar meteen aan toen ik er tijd voor had. Na 3 dagen had ik het hele siezoen alweer gezien.

Anders dan sommige andere comedy-series vind ik dat New Girl echt niet verveelt na 4 seizoenen. Ik vind de cast echt geweldig en de humor is zó leuk. Het is een beetje zo’n serie die je kunt kijken op de momenten waarop je even geen zin hebt in een ingewikkeld verhaal en gewoon wilt lachen. Als je af en toe wat mist omdat je niet zit op te letten hoef je ook niet meteen de hele aflevering opnieuw te bekijken, want je zit zo weer in het verhaal. 🙂

NGgif13


How I Met Your Mother
howimet1.jpg

Deze serie ben ik ooit begonnen te kijken toen ik een paar dagen ziek was. Ik zag de titel vaak voorbij komen op internet en Netflix, dus besloot ik het een kans te geven. Volgens mij heb ik die dagen uiteindelijk bijna niks anders gedaan dan How I met your mother kijken en voor ik het wist was ik twee seizoenen verder.

Ik vind het niet een serie die je per se vanaf het begin moet zien, als je bijvoorbeeld bij seizoen 3 begint dan begrijp je het ook wel. Het is ook niet echt een serie die je zo snel mogelijk af wilt kijken, omdat je zo graag wilt weten hoe het eindigt (maar ik ben toch wel een beetje benieuwd wie nou die moeder is, haha). Het is gewoon een leuke serie om af en toe wat afleveringen van te kijken als je zin hebt in leuke comedy.

anigif_enhanced-6734-1439404142-8_preview


Under The Dome
underthedome

Als je van sciencefiction houdt, moet je deze serie écht zien. Het is gebaseerd op het boek van Stephen King. Die heb ik nog niet gelezen, maar ik ben echt fan van Stephen King.

Voor de mensen die de serie niet kennen: de serie gaat over de stad Chesters’ Mill die terecht komt onder een gigantische koepel. Je volgt eigenlijk heel veel verschillende personages, maar ze zijn allemaal leuk op hun eigen manier. Ik vind de serie gewoon geweldig, het blijft altijd spannend en er gebeuren zó veel onverwachte dingen.

The Endless Thirst

 

Pretty Little Liars
prettylittle

Volgens mij zijn er weinig mensen die Pretty Little Liars niet kennen, dus hier hoef ik denk ik niet zo veel over te vertellen. 🙂

De serie is gewoon super spannend. Als je nog moet beginnen dan heb je wel wat in te halen, namelijk 7 seizoenen, maar het is echt geen straf. Bij deze serie moet je wel echt blijven opletten. Alles wat je ziet is belangrijk om erachter te komen wie A is en in elke aflevering zitten verschillende verborgen hints.

Ik vind wel dat het begin van de serie spannender was dan de laatste twee seizoenen. Misschien omdat het net een beetje te lang duurt, ik weet het niet. Maar het blijft een leuke serie en ik wil écht weten hoe het eindigt!

 

The Man In The High Castle
manincastle

Dit is één van de weinige series die ik volg die niet op Netflix staat. Het is ook niet een hele bekende serie, maar wel echt het kijken waard. Je hoeft niet van geschiedenis te houden om deze serie leuk te vinden, ik had altijd een hekel aan dat vak en ik vind het verhaal echt heel spannend. 🙂

De serie speelt zich af na de Tweede Wereldoorlog. Alleen in dit verhaal hebben de nazi’s de oorlog gewonnen. In deze serie kun je precies zien hoe de wereld eruit zou zien als dat was gebeurd, en eigenlijk is dat best wel interessant. Je volgt vooral personages uit het verzet en af en toe ook belangrijke mensen uit de Kempetai (Japanse leger) en het nazirijk.

Juliana Crain, de hoofdpersonage, krijgt een videoband die haar zus had gevonden vlak voordat ze werd doodgeschoten door de Kempetai. Op die video ziet ze beelden die helemaal niet kunnen bestaan en de nazi’s doen er alles aan om de videoband terug te krijgen.

 

The 100
the-100

Na een nucleaire ramp zijn de (ongeveer 4000) overlevenden in een ruimtestation, the Ark, gaan leven, omdat de aarde compleet was verwoest. Bijna honderd jaar na de ramp begint the Ark af te takelen, waardoor het onmogelijk is om er langer te blijven. Volgens de berekeningen is de aarde nog niet leefbaar, maar omdat er geen andere keuze is, worden 100 tieners naar de aarde gestuurd om te testen of het mogelijk is om terug te keren naar de aarde. Deze tieners zijn uitgekozen omdat ze allemaal iets gemeen hebben. Ze hebben allemaal een misdaad gepleegd en normaal word je gestraft met de doodstraf, nu is dit hun straf.

Ik ben een tijdje geleden begonnen met deze serie toen ik hem op Netflix zag verschijnen. Samen met mijn vriend heb ik de eerste 3 seizoenen gezien. Het vierde seizoen staat nu ook online, dus zo gauw we klaar zijn met Under the Dome gaan we hier weer mee verder. 🙂 Het is een super spannende serie met een beetje sciencefiction en veel actie. De serie is eigenlijk heel anders dan ik had verwacht toen ik de beschrijving las, maar ik ben niet teleurgesteld.

ark

 

LostlostDe laatste aflevering van Lost is al een aantal jaren geleden uitgezonden en de serie is helaas ook al verwijderd van Netflix. Dat vind ik super jammer, want het is de beste serie die ik gezien heb. Als je net als ik van ingewikkelde verhalen houdt waarbij je veel moet nadenken dan moet je Lost echt zien! Ik keek het samen met mijn vriend en ondanks dat er 6 seizoenen zijn, waren we er heel snel klaar mee. We keken het echt bijna non-stop, haha.

Ook deze serie heeft een paar hele onverwachte wendingen, waar ik echt fan van ben. De personages zijn allemaal leuk en je gaat echt een beetje met ze meeleven. Mijn favoriete personage is Hurley. Hij wordt achtervolgd door pech, maar blijft altijd positief. Op één of andere manier is alles wat hij zegt grappig, zelfs als het eigenlijk helemaal niet grappig is.

lost1

 

Orange is the new Black
oitnbOrange is the new Black is voor mij een serie waarvan ik in het begin heel veel afleveringen achter elkaar van keek. Nu kijk ik het af en toe wanneer ik er eventjes zin in heb of wanneer ik klaar ben met een andere serie. Volgens mij is dit ook wel een serie die bijna iedereen wel kent, en als je het nog niet kent dan moet je echt een keer gaan kijken. 🙂

Oh, en als je toch zelf ooit achter de tralies belandt, dan krijg je via deze serie ook veel handige tips. Bijvoorbeeld hoe je snoep kunt ruilen voor bijna alles of hoe je drank kunt maken van rot fruit.

oitnb1

Als jij een serie volgt die anderen zeker moeten volgen, laat dan even een reactie achter!

Geef een reactie

