Personal

Waarom ik geen agenda gebruik

Altijd heb ik al problemen gehad met plannen. Ik vergat bijvoorbeeld te leren voor een toets of schreef dingen niet op in mijn agenda waardoor ik het later weer vergeten was. Nee, een agenda is niet echt mijn ding. Ik vind het lastig dat je per dag in moet plannen wat je gaat doen, want vaak heb ik bepaalde taakjes die gedaan moeten worden binnen een week, maar die niet per se op een bepaalde dag af moeten zijn. Dingen die je gewoon wilt doen wanneer je er even tijd voor hebt en niet voor één bepaalde dag wilt plannen (denk aan kamer opruimen, naar de sportschool gaan, huiswerk voor de volgende week maken)

Na wat zoeken op internet vond ik de oplossing: een weekplanner. Er waren een paar (niet veel) webshops die weekplanners verkopen in Nederland, maar geen één was eigenlijk precies zoals ik het in gedachten had, dus heb ik wat ideeën verzameld en mijn eigen versie gemaakt.



Waarom vind ik dit nou veel overzichtelijker dan een normale agenda? Ik heb bijvoorbeeld een vakje gemaakt voor  dingen die ik écht die week moet doen (Must do this week). Daaronder heb ik een vak voor alle dingen die ik nog wil doen, maar niet per se snel hoeven te gebeuren (the complete list of things to do). Deze taken kan ik bijvoorbeeld doorschuiven naar de volgende week als ik er niet aan toe ben gekomen. Verder heb ik een vakje voor alle ideeën die ik heb, dat is handig als ik bijvoorbeeld ideeën krijg voor toekomstige blogposts. Verder is er nog een vakje voor notities. Hier kan ik gewoon van alles in opschrijven zodat ik het niet vergeet.

Ik kan het heel goed begrijpen dat andere mensen een agenda juist wel de beste manier vinden om te plannen. Vooral wanneer je een druk leven hebt is het belangrijk om wel een strakke planning te hebben. Persoonlijk vind ik dit de fijnste manier om te plannen, ook omdat ik niet elke dag naar school hoef en dus niet veel huiswerk in hoef te plannen.

Lijkt jou dit ook een fijne manier om te plannen? Op internet kun je vergelijkbare weekplanners vinden als je bijvoorbeeld gewoon ‘weekplanner’ googelt. Hieronder zal ik linkjes zetten van mijn weekplanner, mocht je die handig vinden. 🙂

weekplanner roze
weekplanner mintkleur

Geef een reactie

