Beauty

Review – Jacob Hooy CBD crème 

De afgelopen paar jaren heb ik veel verschillende crèmes uitgeprobeerd. Vooral omdat mijn huid vrij gevoelig is, en veel crèmes voor mij niet werken. Mijn huid wordt er vaak droog of rood van. Daarom gebruik ik het liefst vette crèmes zonder parfum en zo min mogelijk ingrediënten die mijn huid irriteren.

Een tijdje geleden kocht ik deze CBD crème van Jacob Hooy bij Holland & Barrett, één van mijn favoriete winkels als het gaat om beauty- en verzorgingsproducten. De crème kostte €15.99, wat ik een vrij normale prijs vind voor een gezichtscrème. Overigens krijg je hiervoor een tube van 50ml en smeert de crème goed uit, waardoor je niet veel nodig hebt.

Ik kocht de crème eigenlijk vooral uit nieuwsgierigheid, omdat CBD de laatste tijd erg populair is geworden. Voor wie nog niet precies weet wat CBD inhoudt: CBD is een stofje dat afkomstig is van een hennepplant, cannabis dus. Het wordt in veel verschillende producten gebruikt, onder andere in thee, capsules, zalf en uiteraard crème.

CBD crème heeft veel voordelen voor de huid. Het voedt en beschermt de huid, heeft een rustgevende werking en gaat ouderdomsverschijnselen tegen. Hoewel de verpakking aangeeft dat de crème vooral geschikt is voor een droge, gevoelige of rijpere huid, heeft het eigenlijk voor elk huidtype veel voordelen. Waarom het stofje zo’n populair ingrediënt is geworden, begrijp ik wel!
Wat de crème belooft:

CBD brengt de huid weer in balans. Of je nu een droge, gevoelige of een rijpere huid hebt, de intensief werkende CBD-crème geeft de huid alle benodigde hydratatie. Jacob Hooy’s CBD-crème reguleert de lipidenproductie en verzorgt en verzacht de onzuivere huid, ook bij (jeugd)puistjes. Het activeert de productie van huideigen ceramide en stimuleert de opbouw van de huidbarrière.

De crème heeft een groene kleur, maar zoals je op de tweede foto kunt zien zie je dit natuurlijk niet terug in je gezicht na het aanbrengen. Wel neutraliseert het de roodheid heel subtiel.
Hij is vrij vettig, maar dat vind ik juist heel fijn. Ook voor mensen met een vette huid is het niet erg om een vette crème te gebruiken als nachtcrème. Verder ruikt de crème een beetje apart. Ik denk dat je de geur het beste kunt beschrijven als de geur van kippengraan, haha. Ik weet dat veel mensen dit een minpunt zouden vinden, maar geloof me, het is juist goed als een crème stinkt! Dan weet je dat er geen parfum in de crème zit, een ingrediënt die eigenlijk onnodig is en de huid alleen maar irriteert.

Na een paar weken deze crème gebruikt te hebben viel mij op dat mijn huid veel rustiger was. De bultjes die ik had opgelopen door het gebruik van de pil waren bijna helemaal verdwenen, net als de roodheid die ik vaak heb op mijn wangen en neus. Ook mijn poriën zien er schoner uit en vallen minder op.

Ik heb helaas geen voor en na foto’s, omdat ik van tevoren niet verwacht had dat ik er een review over zou schrijven. Al met al ben ik erg tevreden over de crème, maar dat was misschien al duidelijk 🙂 Ik zou hem zeker aanraden!

Was jij al bekend met de voordelen van CBD?

Een gedachte over “Review – Jacob Hooy CBD crème 

Geef een reactie

