lifestyle·Shoplog

Biologische producten shoplog + review


Afgelopen paar dagen was ik met mijn vriend in Friesland. Wanneer we daar zijn, gaan we eigenlijk bijna altijd een dagje naar Heerenveen. Daar zit een klein biologisch supermarktje genaamd ‘De Swanneblom’ waar we graag naartoe gaan. We komen nooit met lege handen thuis, sterker nog, het liefst kopen we de hele winkel leeg. Dinsdag was het weer zover en het leek me leuk om deze keer de producten die ik gekocht had te delen.


Als eerste pakte ik deze kokosvlokken (€1,69) en pompoenpitten (€2,99). Beide zijn van het merk De Nieuwe Band, een biologisch merk dat tegelijkertijd ook zorgt voor een eerlijke prijs voor de boeren. Daar houd ik van!
‘S ochtends eet ik graag yoghurt of havermout als ontbijt en dan het liefst met zoveel mogelijk toppings. Mijn pompoenpitjes waren op en de kokosvlokken had ik nog niet eerder gehad, dus die wilde ik graag uitproberen.
Beide zijn heerlijk over zowel de yoghurt als de havermout. De pompoenpitten gebruik ik verder ook voor salades, tosti’s en als topping over mijn crackers met pindakaas 🙂

Ook nam ik deze paprika kikkererwten chips mee voor €2,39. Ze zijn gemaakt van een combinatie van aardappel- en kikkererwtenmeel en bevatten weinig verzadigde vetten. Ik vond ze ook echt heel lekker, dat is uiteindelijk toch waar het om gaat 🙂
Mijn vriend wilde de Java Chips graag uitproberen. Dit is een soort kroepoek, maar dan zonder garnalen. Vegetarisch dus! Van deze chips kan ik ook zeggen dat ze erg lekker waren. Deze hebben we namelijk ook al opgegeten, haha!

Dan deze frisdrank van Whole Earth. In dit artikel maakte ik al duidelijk dat de sparkling ginger frisdrank echt een nieuwe obsessie was voor mij, hij is echt heerlijk! Deze keer nam ik ook de elderflower (vlierbessen) smaak mee, puur omdat ik niet wist wat elderflower inhield, haha! Hij kon niet tippen aan de ginger smaak, maar was wel heel lekker.
De frisdranken zijn volledig van natuurlijke ingrediënten gemaakt, daar word ik altijd heel blij van. Maar dat de frisdrank biologisch is, wil natuurlijk niet meteen zeggen dat het ook gezond is.
De twee blikjes samen kostten €1,19

Bij de kassa kwam ik deze vegetarische paté tegen. De feloranje sticker zorgde er uiteindelijk voor dat ik hem meenam, want zo makkelijk ben ik nou eenmaal over te halen… 🙂
Zoals veel vegetarische producten moet je deze paté niet gaan vergelijken met echte paté, want het smaakt gewoon niet naar echte paté. Zelf vind ik dat helemaal geen probleem, want ik kies er zelf voor om geen vlees te eten. Waarom zou ik dan willen dat mijn eten ernaar smaakt? De smaak deed me een klein beetje denken aan erwtensoep of bonen en aangezien een groot deel van de ingrediënten bestaat uit sojabonen kan dat wel kloppen.
Dus om een lang verhaal kort te maken: Het smaakt niet naar vlees, maar het is wel lekker!

Als ik boodschappen doe dan hoort er altijd pure chocolade bij. Deze chocolade bevat 85% cacao. Zelf vind ik dat de perfecte verhouding, niet te zoet en niet te bitter. Ik kan me ook best voorstellen dat sommige mensen dit gewoon vies vinden, maar voor mij kan het niet puur genoeg zijn.
Mijn vriend nam deze biocafé mee voor thuis. Beetje stom van ons: we gingen er gewoon vanuit dat het bonen waren, dus toen we er thuis achter kwamen dat het losse koffie was waren we een beetje teleurgesteld. We hebben alleen een koffiemachine voor bonen, dus we konden het helaas nog niet uitproberen.

Last but not least. We namen deze heerlijke knoflook olijfjes mee voor onderweg. Op de olijfjes die ik vorig jaar meenam van de bazaar in Beverwijk na, zijn dit de lekkerste olijfjes die ik gehad heb.

Dat biologische producten duurder zijn dan  de meeste niet-biologische producten uit de supermarkt, is nou eenmaal een feit. Toch geef ik dat extra beetje geld er graag aan uit. Het idee dat er geen onnodige toegevoegde ingrediënten door mijn eten zitten vind ik heel fijn. Verder zijn biologische producten diervriendelijker en beter voor het milieu, dat vind ik ook heel belangrijk. Aan het eind van de maand kan ik misschien net iets minder geld gebruiken om kleding of wat anders te kopen dat ik niet per se nodig heb, maar is dat erg?

Gebruik jij graag biologische producten? En waarom wel/niet?

4 gedachten over “Biologische producten shoplog + review

Geef een reactie

