Shoplog

Shoplog Action + Holland & Barrett

Voor Moederdag wilde ik nog een lippenbalsem halen van Burt’s Bees voor bij het wellness pakket dat ik samen met mijn zusje voor mama heb samengesteld, dus ging ik vrijdag eventjes de stad in. Ik weet nou niet zo goed of veel mensen het herkennen of dat ik me gewoon schuldig moet voelen, maar ik kwam uiteindelijk toch met iets meer terug dan de bedoeling was. Voor de lippenbalsem ging ik naar Holland & Barrett en daarna ben ik nog eventjes de Action ingegaan waar ik nog wat dingen heb gekocht. 

 

Holland & Barrett

Ik begin met één van mijn favoriete winkels: Holland en Barrett (heette eerst De Tuinen). Hier koop ik graag verzorgingsproducten zoals crème of olie en af en toe ook eten.

 

Een paar dagen geleden zag ik op de site dat ze flink wat aanbiedingen hadden. Zo waren veel producten 1+1 gratis, 2 voor 10 euro en verder hadden veel producten ook nog korting.
Ik nam deze jojoba olie (€11,39) en avocado olie (€12,59) mee en kreeg de jojoba olie dus gratis. De jojoba olie gebruik ik vaak voor mijn haar, echt een wondermiddeltje! Voor mijn huid gebruik ik meestal macadamia olie, maar deze keer leek het me wel leuk om de avocado olie eens uit te proberen.

 

Na het succes van de kikkererwten chips die ik laatst bij de bio winkel gekocht had, wilde ik deze ook wel eens proberen. Zoals je op de foto kunt zien waren de linzen chips lekker afgeprijsd. Dit is chili & lemon flavour, maar ik moet zeggen dat deze me een beetje tegenviel. Nadat ik een beetje gewend was aan de smaak was het wel lekker, maar ik zou hem niet nog een keer meenemen. De quinoa chips moet ik nog proberen en waren €1,19.

 

Ook de biologische paranoten waren in de aanbieding. Normaal kosten deze €7,99 per zakje, nu krijg je twee zakjes voor €10,00. Ik vind ze heerlijk om door mijn havermout of smoothiebowls te mixen of gewoon als snack tussendoor.

 

Dit was dus eigenlijk de enige reden waarvoor ik de stad in ging. Een lippenbalsem van Burt’s Bees voor mama. Ik denk dat ik het er haast niet meer bij hoef te vertellen, maar: ook deze in de aanbieding. Hij kostte met 10% korting €4,49.

 

Dit is het enige product dat ik meenam dat niet in de aanbieding was. Niels wilde heel graag maple syrup en zelf had ik het nog mooie gehad, dus ik was er ook wel benieuwd naar. Het is echt heerlijk over pannenkoeken, ijs of door recepten. Wel vond ik dat het best wel prijzig was, namelijk €6,99.

 

Action

Bij de Action doe ik ook héél graag boodschappen. Wie niet? Ze hebben altijd van die prijzen waar gewoon iedereen blij van wordt. Helaas kan ik het bonnetje hiervan niet terugvinden, dus ik weet niet van alles de prijs meer.

 

Ik had al een tijdje nieuwe kokosolie nodig, maar elke keer als ik in de stad was dan dacht ik er gewoon niet aan. Nu kwam ik het in de Action tegen (ik wist helemaal niet dat ze het daar hadden!) voor een heel fijn prijsje, volgens mij kostte het ongeveer 2 euro. Deze kokosolie is iets harder dan de kokosolie die ik hiervoor had van de Xenos waardoor ik hem iets minder fijn vind, maar verder is er niks mis mee.

 

Ik vind noten altijd zo verschrikkelijk duur, tot ik vorig jaar zag dat de amandelen bij de Action heel goedkoop zijn. Het zijn wel ruwe amandelen, dus het liefst rooster ik ze van tevoren nog eventjes in een droge pan. Ik geloof dat deze ongeveer €1,70 waren.

 

Ook kocht ik deze super schattige potjes met met kruidenplantjes (€3,99). In elk potje zat een zakje met potgrond en een zakje met zaadjes. Ik koos voor die met peterselie, bieslook en oregano. Helaas was een groot deel van de peterseliezaadjes verschimmeld, dus ik ben bang dat die niet opkomen. Verder zijn het ook gewoon hele leuke potjes en kun je er altijd nog andere zaadjes in planten.

 

De cacao nibs die ik altijd bij mijn ontbijtjes gebruik komen ook van de Action.  Als ik het me goed herinner kostten deze ergens rond de 2 of 3 euro.

 

En dan het laatste product van deze shoplog: dadels! Ik vind dadels echt heerlijk op zichzelf, maar gebruik ze ook vaak door mijn yoghurt, smoothies of door andere recepten als vervanger voor suiker. Deze kostten volgens mij ongeveer een euro.

Nu ben ik benieuwd: Kom jij vaak met meer spullen thuis dan je nodig had tijdens het boodschappen doen/winkelen?

5 gedachten over “Shoplog Action + Holland & Barrett

    1. Als je de kikkererwten chips een keer wilt proberen, ze van De Rit organics echt een aanrader! De quinoa chips was trouwens wel heel lekker in tegenstelling tot de linzenchips 🙂

      Like

Geef een reactie

