Beauty

Getest: Douglas Beauty System gezichtsmaskers

Vorige week vrijdag bezocht ik de Douglas om een moederdagcadeautje voor mama uit te zoeken. Deze maskertjes trokken mijn aandacht, omdat ze er op één of andere manier heel schattig uitzagen met al die verschillende kleurtjes en natuurlijk ook omdat het een soort ‘cups’ zijn.

Ik nam de Soothing Mask en de Purifying Mask mee. De maskers waren €2,99 per stuk, maar omdat het cadeau voor mama óók van het eigen merk van Douglas was (3 producten dus), kreeg ik op alle drie de producten 25% korting! De maskers kreeg ik dus bijna gratis mee. Dat was een fijne verrassing bij de kassa 🙂

Purifying mask

Als eerste probeerde ik het Purifying masker. Ik had net al mijn examens achter de rug en ik had echt een sterk gevoel dat ik iets nodig had om mijn huid weer eens grondig te reinigen. (Niet dat ik dat al die tijd niet gedaan had natuurlijk. Het was maar een gevoel, haha)

De ‘hoofd-ingrediënten’ in dit masker zijn witte klei en rijstpoeder. Het masker belooft je poriën te reinigen en je huid te ontdoen van een teveel aan talg. Ook zou het je huid gehydrateerd en stralend achterlaten.

Toen ik de ‘cup’ openmaakte, was ik eigenlijk meteen al heel verrast. Ik had van tevoren niet naar de ingrediënten gekeken en had een soort dun en doorzichtig masker verwacht maar het was eigenlijk een best wel dikke, groene en mousse-achtige substantie.

Het masker heeft niet echt een sterke geur, het ruikt eigenlijk een beetje naar klei en het geeft me ook een beetje het gevoel dat het iets is dat goed is voor je huid. Een beetje zo’n spa geur, als je snapt wat ik bedoel. Helaas bevat het masker wel wat parfum, tot mijn verbazing, want de geur is heel subtiel.

Na het masker aangebracht te hebben, was er nog genoeg over voor mama om het masker ook te proberen. En na mama was er zelfs nóg wat over. Ik heb niet bepaald zuinig gedaan met het masker en gewoon een lekker laagje gebruikt, mama is meestal wel wat zuiniger.

Natuurlijk hoort er ook een foto van mijn masker-hoofd bij. Ik ben niet echt een pro in het mooi en netjes verdelen van een masker. Meestal eindig ik zoals hierboven met de helft van het masker in mijn haar en wenkbrauwen. En vergeet ook de veeg op mijn kin niet.

Tijdens het drogen trekt het masker een beetje op mijn huid. Eigenlijk doen alle kleimaskers dit, omdat ze hard opdrogen. Het is dus helemaal geen probleem, gewoon niet proberen te lachen en/of eten. Toen het masker helemaal was opgedroogd zag ik op en rond mijn neus een soort van kleine, natte plekjes. Ik ga ervan uit dat dit dan het overtollige talg is dat het masker er als het ware uit heeft ‘gezogen’. Gaaf om te zien!

Ik raad iedereen aan on dit masker te gebruiken vóór het douchen, zodat je hem lekker onder de douche van je gezicht af kunt spoelen. Zelf heb ik hem met een washandje proberen weg te halen, maar ik moest best wel hard boenen om het eraf te krijgen waardoor mijn huid een beetje rood werd.

Ik ben erg tevreden over het masker. Eigenlijk heeft het precies gedaan wat het beloofde: mijn huid had een gezonde glans, voelde glad en zacht aan en mijn poriën zagen er schoon en klein uit. Dit is een masker dat ik misschien wel vaker ga proberen!

Soothing mask

Een klein weekje later vond ik dat het wel eens tijd was om het andere masker te proberen. Op de site van Douglas staat dat dit ‘soothing’ masker de gezichtscontouren optisch verzacht, de huid er steviger en gladder uit zal zien en zorgt voor een frisse ontspannen huid.

Dit is hoe het masker eruit ziet. Wat een leuk kleurtje! Ookal gebruik ik het liefst parfum-vrije producten, ik vind dat dit masker heel lekker ruikt. De geur kan ik niet echt goed beschrijven, maar het rook wel een beetje zoetig.

Het masker lijkt een beetje gel-achtig en voelt ook een beetje vettig aan, als een soort crème. Waarschijnlijk door de ylang-ylangolie die erin zit.

Dit is hoe het masker eruit ziet op je gezicht. Of nouja, eigenlijk zie je niet zoveel. Op de verpakking staat dat je het masker dik aan moet brengen, dus dat heb ik gedaan. Ook bij dit masker bleef er genoeg over om het nog een keer te kunnen gebruiken.

Het masker trekt niet en droogt ook niet op. Het is (in tegenstelling tot het andere masker) heel gemakkelijk eraf te wassen met een washandje. Na het masker voelt mijn huid lekker zacht aan. Het voelt een beetje alsof ik mijn dagcrème net op heb, maar absoluut niet vettig. Ook de droge plekjes van mijn gezicht voelen verzorgd aan.

Ik vond dit een heel fijn en verzorgend masker. De dikke laag die je moet gebruiken volgens de verpakking vind ik wel een beetje overbodig, het is namelijk niet zo dat dat allemaal in je huid trekt. Als ik het masker nog een keer ga gebruiken, gebruik ik gewoon een dunner laagje zodat ik er vaker van kan genieten.


Mijn mening
Zoals je hierboven al kon lezen, vond ik beide maskers echt heel fijn. Het eerste masker reinigde mijn huid heel goed en de tweede was vooral verzorgend. Wat ik wel jammer vind is dat je ze moeilijk kunt afsluiten om de rest van het masker te bewaren voor later. Het is heel goed dat er meer in zit dan dat je nodig hebt voor één keer gebruiken, maar het zou fijn zijn als je de rest dan ook echt kon bewaren. Vooral het reinigende masker droogt vrij snel uit.

De prijzen van de maskers vind ik goed te doen. Ze kosten €2,99 en daarvoor kun je ze in ieder geval twee keer gebruiken, drie keer als je extra extra zuinig bent 🙂
Als ik het me goed kan herinneren waren er behalve deze twee maskers nog 4 of 5 verschillende soorten waar ik ook erg benieuwd naar ben.

Een gedachte over “Getest: Douglas Beauty System gezichtsmaskers

Geef een reactie

