Geen categorie

Mijn weekoverzicht 9

Deze week had ik mijn laatste examen, genoot ik van het fijne weer en hakte ik uiteindelijk de knoop door en stopte ik met het vrijwilligerswerk. Ik heb vooral ook geprobeerd zoveel mogelijk te ontspannen en de stress van de laatste tijd weg te laten zakken, dus ik heb niet erg veel spannende dingen gedaan deze week.

Maandag had ik mijn laatste examen, biologie. Ik sliep de nacht ervoor pas om half 3, omdat ik nieuwe gordijnen op mijn kamer heb die veel licht doorlaten. We hadden 3 uur de tijd voor het examen, dus ik besloot lekker rustig aan te doen en de vragen goed en rustig te lezen. Na anderhalf (!) uur was ik al klaar! Waarom?! Ik durfde eerst het lokaal niet uit, want iedereen was nog druk bezig met de vragen en misschien had ik wel iets belangrijks vergeten. Uiteindelijk besloot ik toch maar mijn papier in te leveren en beneden te wachten op de rest. Ik heb daar minstens een half uur gewacht in de kantine en ál die tijd is er niemand beneden gekomen! Het was echt heel verontrustend en stressvol, haha. 

 

Doei schoolboeken, hopelijk hoef ik jullie nooit meer open te slaan.

De kittens nemen soms te meest vreemde houdingen aan voor hun schoonheidsslaapjes…

Mama nam nieuwe thee smaakjes mee en daar word ik altijd heel blij van! Aan het eind blijft er altijd één smaak over waardoor ik de hele dag dezelfde thee drink, nu zijn er verse nieuwe smaakjes 🙂

Vorige week schreef ik over de voetenmaskers die ik had besteld. Ik had ze al een keer geprobeerd, maar zonder succes. Deze week besloot ik ze nog een kans te geven, maar weer gebeurde er niks. Wat een teleurstelling.

Woensdag keek ik de film Everest. Ik had deze al een keer eerder gekeken, maar was toen halverwege in slaap gevallen. Het is eigenlijk een hele gave film en ik snap niet waarom ik in slaap viel, misschien was ik gewoon heel moe. Het gaat over een waargebeurd verhaal van een groep mensen die mount Everest beklimt. Heel aangrijpend en spannend.

Papa en mijn zusje kochten deze kaas voor mama op Moederdag. Tja, wat moet ik ervan zeggen..?

Mijn pilea krijgt een baby! Ik kan niet wachten tot ik deze een eigen potje kan geven.

Eindelijk heb ik weer alle tijd om te schilderen. Ik had al heel veel leuke ideeën, alleen de tijd om ze uit te voeren ontbrak nog.

Donderdag besloot ik naar de sportschool te gaan met Lotte voor wat krachttraining, maar toen ik het huis verliet had ik er al spijt van. Ik heb geen korte sportbroek meer, dus verging ik van de hitte.

Na een paar nachten slecht geslapen te hebben dankzij de nieuwe (lichtdoorlatende) gordijnen en gerepareerde lantaarnpaal pal voor mijn slaapkamerraam, maakte ik uit frustratie  van mijn bed een heus fort. Handig zo’n hemelbed. En wat was het heerlijk donker, zo moest het wel lukken. Maar wáárom moest het nou weer zo verschrikkelijk warm zijn?!

Ik krijg het idee dat er weinig van moederpoes overblijft als de kittens zo door blijven gaan.

Het was tijd om eindelijk The fault in our stars uit te lezen. Ik heb het boek echt al een paar jaar, maar steeds als ik ergens halverwege was, was de vakantie voorbij of gebeurde er iets anders waardoor ik hem niet uit kreeg en later opnieuw moest beginnen. Nu, jaren later, heb ik hem eindelijk uit! Ik vond het een heel mooi verhaal. De laatste paar hoofdstukken duurden het langst, omdat ik ongeveer bij elke bladzijde weer opnieuw moest janken.

Vrijdag ging ik met Niels een dagje naar Zwolle. Natuurlijk moest ik ook even bij de (nu niet meer zo) nieuwe Primark langs, waar ik verliefd werd op deze broek. Hij zit echt heerlijk en ik vind het printje zo leuk!

Als je dacht dat het niet vreemder kon.

Mila (moederpoes) is opnieuw krols. Ik denk dat haar gloednieuwe kattenfamilie nog niet genoeg voor haar is, want ze kan geen seconde stil zijn. Om te voorkomen dat ze wegliep en opnieuw zwanger raakte, deed ik haar maar eventjes aan een lijntje in de tuin.

Zaterdag was Niels jarig en kreeg hij van mijn zusje zo’n Japans pakket om snoep mee te maken.

Zondag avond was het lekker warm en roosterden we mega-marshmallows in de tuin. 

En net toen ik dacht dat het niet beter kon, werd er pizza bezorgd! Wat een heerlijke afsluiting van de week.

Geef een reactie

