Personal

Tag – Van 10 naar 1


Een paar dagen geleden vond ik deze tag op het internet en het leek me de perfecte manier om wat meer over mijzelf te vertellen. Mijn blog is nu een paar maanden oud en ik heb eigenlijk nog niet veel persoonlijks gedeeld.

De tag bestaat maar uit tien vragen en ik had meteen zin om ze in te vullen. Ik weet niet wie de tag heeft bedacht, dus laat het vooral even achter in een reactie als je dat toevallig weet 🙂

10 Dingen over mijzelf
– Ik vind eigenlijk zoveel dingen leuk om te doen, dat ik niet kan kiezen waar ik nou echt mijn tijd aan wil besteden. Ik moet mezelf bijna elke dag vertellen dat ik geen 30 hobby’s tegelijkertijd kan hebben.

– Ik wil heel graag kunnen zingen maar ik kan het gewoon niet, haha.

– Ik eet elke dag minstens één keer pindakaas.

– Ik ben nogal een moeilijke slaper. Ik kan écht alleen maar in een bed slapen. Het lukt me gewoon nooit om bijvoorbeeld op de bank of in de auto te slapen. Ook moet het zo donker mogelijk zijn, anders duurt het uren tot ik slaap.

– Ik kijk bijna elke dag wel op één of meerdere kleding webshops. Dan gooi ik mijn winkelmandje helemaal vol, om vervolgens niks te bestellen.

– Ik ben gek op ijs, en dan vooral Ben & Jerry’s. Ik wil elke smaak een keer geprobeerd hebben.

– De zomer is mijn favoriete tijd van het jaar.

– Ik eet al 5 jaar geen vlees meer en heb het nog geen enkele keer gemist. Wel eet ik af en toe vis.

– Ondanks dat ik het liefst de hele dag actief ben, ben ik een enorme uitsteller. Vooral dingen die ik niet leuk vind schuif ik het liefst door naar de volgende dag, om het vervolgens dan weer uit te stellen.

– Ik houd van gezond eten, maar in het weekend eet ik chips alsof het niks is!


9 Dingen die ik leuk vind
– Katten. Als ik bij mensen thuis kom waar een kat is, krijgt de kat de meeste aandacht. Wat is nou een betere vriend dan een kat?

– Alle andere dieren. Eigenlijk ben ik gek op alle dieren. Dieren doen nooit gemeen met opzet en dat maakt ze leuker dan sommige mensen.

– Tekenen en schilderen.

– Reizen, daar word ik echt gelukkig van!

– Planten. Mijn planten zijn mijn baby’s, ik check elke dag of ze gegroeid zijn.

– Fotografie. Als ik een dagje wegga, kom ik eigenlijk nooit thuis zonder foto’s gemaakt te hebben.

– Sporten. Van actief bezig zijn krijg ik energie, het maakt niet uit of het gaat om een uurtje fitness in de sportschool of een fietstocht.

– Gamen. Ondanks dat ik graag actief ben vind ik het ook héérlijk om me af en toe terug te trekken achter de pc om te gamen. En geloof me, dan zit ik er soms ook uren.

– Shoppen, online of gewoon gezellig met een vriendin in de stad.


8 Dingen die ik niet leuk vind
– Winter. Als het sneeuwt kan ik er wel eventjes van genieten, maar eigenlijk is een weekje winter genoeg voor mij. Ik vind de winter altijd zo’n treurige tijd, de aarde lijkt dan net een dooie bal.

– Wanneer ik de waterkoker aanzet om thee te maken, even later terugkom en de stekker niet in het stopcontact blijkt te zitten. Misschien stom, maar dit overkomt mij toch iets te vaak.

– Sokken met gaten. (Die ik dan vergeet weg te gooien en een paar dagen later toch weer aantrek en daar pas achter komen als ik niet meer thuis ben.)

– Kattenhaters

– Controlfreaks, please. Ik laat gewoon alles over me heen komen en maak soms last-minute beslissingen. Ik heb een hekel aan vragen als ‘Maar hoe ga je dat dan doen?’ Dat zie ik dan wel. Of ‘Je weet nog niet wat je met je leven gaat doen over (vul willekeurig getal in) jaar?!’

– Het geluid van bestek dat langs elkaar óf op een bord schraapt. Kippenvel!

– Negatieve dingen/personen. Positieve gebeurtenissen en gedachten zijn veel belangrijker, daar moet je je op focussen.

– Werken. Mijn excuses voor de mensen die leven voor hun carrière, zelf heb ik een hekel aan werken. Soms is het echt wel eventjes gezellig met collega’s en loon krijgen is natuurlijk ook nooit verkeerd. Toch besteed ik mijn tijd veel liever aan mijn hobby’s.

7 Plekken waar ik graag ben
– Op vakantie! Ja, het maakt eigenlijk niet uit waar. Als ik op vakantie ben dan voel ik me altijd blij en kan ik volledig ontspannen, zelfs als het de hele week regent. Het is net alsof het een totaal andere wereld is.

– Op het strand. In de zomer is het natuurlijk heerlijk om op het strand te liggen en af en toe even de zee in te gaan om af te koelen, maar ook in het najaar ben ik graag op het strand. Om één of andere reden ben ik altijd heel nieuwsgierig naar wat er aangespoeld is. Ook neem ik altijd veel schelpjes mee om die thuis na te tekenen of schilderen. Verder neem ik ook vaak veel troep mee om er vervolgens helemaal niks mee te doen…

– Thuis. There’s no place like home. Ik voel me echt niet schuldig als ik zo af en toe een hele dag in huis doorbreng.

– In het bos, de geur en de stilte vind ik super fijn. Ook maak ik er graag foto’s, vooral in de herfst.

– In bed! Is dit niet de favoriete plek van iedereen? Niet dat ik er mijn hele dag zou willen doorbrengen, maar als ik ’s avonds in bed lig is er toch geen plek waar ik liever zou willen zijn.

– In de zon.

– Onderweg. Oké misschien is het niet echt een plek, maar ik vind het altijd fijn om uit het raam te kijken als ik onderweg ben. Of het nou de trein, de bus, de auto of het vliegtuig (vooral het vliegtuig!) is, als ik naar buiten kijk dan verveel ik me bijna nooit.


6 Manieren om mijn hart te winnen
– Eerlijk zijn. En daar bedoel ik niet alleen mee dat je niet tegen me moet liegen. Als je iets niet leuk vind zeg dat dan gewoon, dat is beter voor iedereen.

– Wees jezelf. Doe niet alsof je alles leuk vind wat de ander leuk vindt zodat diegene je mag. Het is niet zo dat je geen vrienden kunt zijn als je bijvoorbeeld niet van dezelfde muziek houdt.

– Als je van dieren houdt, want dan zijn we hoe dan ook al vrienden 🙂

– Spontane dingen. Ik houd van verrassingen en spontane acties. Je hoeft me natuurlijk niet te verrassen met cadeaus, maar bijvoorbeeld onaangekondigd op bezoek komen of last-minute besluiten om iets leuks te gaan doen daar houd ik van!

– Vriendelijkheid, dat is voor mij eigenlijk al genoeg om mijn hart te winnen.

– Positiviteit. Ik houd ervan om positieve mensen om me heen te hebben, wie niet?


5 Plaatsen en/of landen waar ik nog (terug) heen wil
– Slovenië. Ik liet het een tijdje geleden al merken toen ik de Travel tag ingevuld had. Ik ben veel te kort in Slovenië geweest en het is zo’n mooi land! Ik moet écht nog een keertje terug om meer van het land en de natuur te zien.

– IJsland. Dit land staat bovenaan mijn bucketlist. Ik vind het een prachtig land en moet het gewoon een keer met eigen ogen zien en meemaken.

– Patagonië. Een prachtig gebied in Zuid-Amerika, als je het nog niet kent moet je het zeker even googelen. Ik kan je verzekeren dat het bucketlist-materiaal is!

– Oostenrijk. Daar was ik in Februari al, maar toen heb ik eigenlijk alleen de grote stad gezien. Ik ben echt verliefd op Oostenrijk, al sinds ik er met mijn ouders en zusje voor het eerst naartoe ging toen ik iets van 8 jaar was. We zaten toen in een hotel in Lofer, voor zo ver ik me kan herinneren een vrij klein dorpje. Ik had nog nooit zulke hoge bergen gezien en ik weet nog dat er allemaal houten bruggetjes langs de diepe spleten in de bergen liepen. Daar zou ik nog wel eens naartoe willen.

– Nieuw-Zeeland. Zó ver weg, maar zó mooi.


4 Dingen of personen waar ik niet zonder kan

– Mijn ouders, omdat ze er altijd voor me zijn.

– Onze katten, omdat ze katten zijn.

– Macadamia nootjes

– Mijn vriendinnen. Ik kan ze op één hand tellen, ken ze al jaren en ze zijn er altijd voor me als ik ze nodig heb.


3 Lievelingsliedjes (in willekeurige volgorde)

– Here Comes the Sun van the Beatles

– Good Vibrations van the Beach Boys

– Wish You Were Here van Pink Floyd


2 Wensen

– Het liefst zou ik zo veel mogelijk van de wereld zien. Ik houd van reizen en dat doe ik het liefst zo veel mogelijk.

– Een andere wens van mij is dat we met z’n allen een keer wakker worden en gaan nadenken over de manier waarop wij dieren gebruiken. Is een koe een dier of een melkmachine? Is het nou echt acceptabel om tientallen kippen in één vierkante meter te proppen? Ik vind niet dat het fout is om vlees of andere dierlijke producten te eten. De manier waarop het verkregen wordt is verkeerd. Misschien veel gevraagd, maar ik hoop toch dat het een keer zal verbeteren 🙂


1 Laatste woord

Dromen, want door te dromen heb je altijd iets om naar uit te kijken en iets om naartoe te werken.

Deze tag mag je natuurlijk, net als alle tags, overnemen om zelf op je blog te zetten. Sterker nog, ik zou het super leuk vinden als je dat doet! Laat het me dan ook eventjes weten, want ik wil het graag lezen 🙂

Een gedachte over “Tag – Van 10 naar 1

  1. Wat een leuke tag zeg! Ik kende hem nog niet 🙂 Ik ben zelf gek op katten en wil later dolgraag een kat. Verder ben ik ook gek op reizen en wil ik super graag terug naar Slovenië, want het is prachtig en ik heb er ook veel te weinig van gezien. Ook IJsland staat bij mij ontzettend hoog op mijn bucketlist. Leuk om te lezen 🙂

    Like

Geef een reactie

