review

Getest: €15 blender van de Action

Al een tijdje was ik op zoek naar een nieuwe blender. Onze blender was al een half jaar kapot, maar voor de zomer wilde ik toch écht weer smoothies kunnen maken! Ik wilde graag een goede blender en ik had er dus ook wel wat geld voor over, tot ik erachter kwam dat de Action een blender verkocht voor maar 15(!) euro.

Ik kreeg de tip van een vriendin. Zij woont op kamers in Rotterdam en het leven daar is natuurlijk al duur genoeg. Ik vertelde haar dat ik dringend een nieuwe blender nodig had en dat ik al een paar op het oog had, maar ik vond ze wel erg duur. Ze zei meteen dat ik éérst die van de Action moest proberen, die van haar deed het namelijk na bijna een jaar nog steeds heel goed.

blender1

De volgende dag was ik meteen eventjes naar de Action gegaan om te kijken of de blenders er nog waren. Het filiaal waar ik was, had drie verschillende blenders: een kleine blender voor 10 euro, deze grote voor 15 euro en nog een blender met bekers die je mee kunt nemen in je tas. Die laatste was volgens mij 20 euro. Allemaal super goedkoop dus!

Ik koos voor de grote blender, zodat ik er lekker veel in kan doen en ook voor twee personen smoothies of smoothie bowls kan maken.

blender

De blender heeft 4 gewone standen, en een pulse stand voor bijvoorbeeld ijs of andere hardere stukken.

Op het eerste gezicht vond ik de messen er nogal slap uitzien. Ik was bang dat ze meteen om zouden buigen als ik er ijsklontjes of bevroren fruit in zou gooien. Gelukkig was dit echt niet het geval. Ik heb inmiddels wel al meer dan tien smoothie bowls gemaakt met bevroren fruit en ijsklontjes en de messen zien er nog steeds nieuw uit!

blender2

Voordat ik de foto’s voor dit artikel maakte, had ik de blender al een paar keer gebruikt. Harde stukken zoals ijs of bevroren fruit heeft hij binnen no-time gemalen en ook spinazie is geen probleem. Sommige blenders malen blaadjes spinazie niet helemaal goed, waardoor je nog kleine groene stukjes kunt zien zitten. Op zich is dat geen groot probleem, maar persoonlijk vind ik het fijner als mijn smoothie helemaal glad is. Ook als je er mango in gooit blijven er geen draadjes achter.

In de blender gooide ik wat bevroren rood fruit, sinaasappelsap, skyr, chiazaadjes en wat honing.

Het resultaat was een heerlijke smoothie bowl zonder stukjes!

Ik wil er nog eventjes bij vermelden dat ik dit artikel echt niet schrijf om reclame te maken voor de Action of iets dergelijks. Ik was gewoon écht verbaasd over hoe goed deze blender het doet en ben heel erg blij dat ik geen €50 (of meer) heb uitgegeven aan een ‘goede’ blender 🙂

Ben jij in de zomer ook zo verslaafd aan smoothies of smoothie bowls?
 

Geef een reactie

