Personal

Een tijdje radiostilte en een diploma

Stress om niets
Ik heb even een tijdje weinig van me laten horen. Ongeveer twee weken lang is er geen nieuw artikel verschenen op mijn blog. De reden hiervan is dat ik me een tijdje echt helemaal niet creatief voelde. Het voelde alsof ik even nergens van geïnspireerd raakte en ik had bijna nergens zin in. Ik zat dus eigenlijk een beetje in een dipje. Misschien komt het door wat achtergebleven stress van de afgelopen tijd, of misschien ook niet. 

We hebben hier een tijdje heerlijk weer gehad. Ik houd van zomer en ik houd ervan als het lekker warm is. Echt, mij hoor je niet zeuren tijdens een hittegolf. Ik heb deze dagen besteed aan het lezen van boeken in de zon, schilderen en andere luie dingen. Een poging tot ontspanning. Verder ben ik sinds eind mei lid van de hardloopgroep in ons dorp, waarmee we 3 keer per week lopen.

Toch ging mijn gestresste gevoel niet helemaal weg en besefte ik dat dit gevoel niet komt door (te) veel doen, maar juist doordat ik heel veel wíl doen en daar steeds mee bezig ben in mijn gedachten. Je zou denk ik kunnen zeggen dat het kwam door alle dingen die ik niet deed.

Ik vind heel veel dingen leuk en wil veel dingen tegelijk, maar ik kom niet aan alles toe. Wel blijf ik ermee bezig in mijn gedachten. Ik denk steeds: ‘Dit wil ik nog doen, dat moet ik nog doen.’ Ontspannen werkt voor mij dus niet door lekker niks te doen, ik realiseer me dat ik pas écht kan ontspannen als ik juist al die dingen doe die ik graag wil doen. Ik moet minder bezig zijn met denken hoe en wanneer ik die dingen ga doen, maar er gewoon aan beginnen. Alles één voor één en niet honderd dingen tegelijk, zodat ik telkens een voldaan gevoel krijg wanneer ik iets af heb.

Ik weet niet of het erg gebruikelijk is om je gestresst te voelen door te weinig te doen, maar ik wilde het toch even delen. Misschien zijn er mensen die zich hierin herkennen. Misschien ook niet, maar dan weten jullie waarom het een tijdje stil is geweest op mijn blog 🙂


Goed nieuws

Verder wilde ik ook nog eventjes delen dat ik geslaagd ben! Woensdag 14 juni kreeg ik te horen dat ik mijn cijferlijst mocht komen halen. Voor scheikunde haalde ik, ondanks dat ik het een erg moeilijk vak vind, een 6 en voor biologie een 7. Cijfers waar ik blij mee ben 🙂

Vorig jaar haalde ik mijn havo diploma met het profiel cultuur & maatschappij, maar omdat dit profiel uiteindelijk niet helemaal bij mij paste koos ik ervoor om nog een jaartje sprinthavo er achteraan te doen. Ik hoefde alleen de vakken biologie en scheikunde te halen om een natuur & gezondheid diploma te krijgen. Dit betekende dat ik deze vakken in één jaartje kon doen, en gelukkig is dat gelukt! 

Verder begon ik aan de opleiding ‘dierenartsassistent’ via NHA. Deze opleiding kon ik ook in een jaar afronden, maar door toetsweken en examens op de havo is dat niet gelukt. Gelukkig kan ik er nog een paar jaar over doen om het examen te halen, dus ik hoef me er geen zorgen over te maken 🙂 

In augustus begin ik aan de opleiding Diermanagement in Leeuwarden. Ik ben ook al op zoek naar een woonplekje. Heel spannend, maar ik heb er wel zin in.

Zo, dat was dan een korte samenvatting van de afgelopen tijd. Een weekoverzicht van de afgelopen twee weken komt er ook nog aan! Nu is het tijd om weer lekker te genieten van het weer, leuke dingen te doen en me nergens druk om te maken 🙂


Geef een reactie

