Personal

20 Rondjes om de zon


Je leest het goed: vandaag heb ik 20 rondjes om de zon gedraaid. Ik ben vandaag 20 geworden! 

Gisteren was ik nog 19 en ondanks ik nu maar één dagje ouder ben klinkt 20 meteen weer zo oud! Ik denk dat het gewoon aan mij ligt, want voor anderen is 20 natuurlijk heel jong. 

Ik vind het wel grappig hoe ik vroeger ongeveer 300 dagen van tevoren de dagen af begon te tellen tot mijn verjaardag. De avond voordat ik jarig was ging ik vroeg naar bed en kon ik bijna niet slapen. ‘S ochtends werd ik rond 6 uur al wakker en kon ik niet wachten tot de visite kwam en ik mijn kaarsjes uit mocht blazen. 

Vandaag ging mijn wekker om 9 uur zodat ik optijd kon beginnen met het bakken van de taarten en het voorbereiden van de hapjes. Vannacht om twaalf uur werd ik al flink verwend met kado’s door mijn ouders, zusje en Niels. Ik kreeg vooral dingetjes die heel erg van pas gaan komen wanneer ik in Leeuwarden woon, onder andere een stofzuiger, een prachtige jaren 70 kast en nog wat schoonmaakspullen. 


Behalve dat voel ik me nog niet echt jarig, want ik moet nog zoveel doen voordat de rest van de familie vanavond komt. Wat een verschil! Maar de gezelligheid blijft natuurlijk altijd hetzelfde 🙂

Ik ga nu snel verder met de taarten en de hapjes. Geniet nog even van jullie dinsdag!

Een gedachte over “20 Rondjes om de zon

Geef een reactie

