Personal·Reizen·Travel Diaries

Reisdagboek – kamperen in Barntrup dag 1

Donderdag besloten we dat het gezellig zou zijn om dit jaar weer eens te kamperen. We boekten dezelfde dag en gisteren (zaterdag) vertrokken we al. We beslissen eigenlijk altijd op het laatste moment pas wanneer we op vakantie gaan met het gezin. We wachten meestal gewoon het mooie weer af 🙂

Gisteren kwamen we aan het eind van de middag aan op de camping en aten we pizza in het dorpje. Eigenlijk is vandaag dus al de tweede dag, maar die eerste avond tel ik even niet mee. De nacht ook niet trouwens, want het onweerde de hele nacht waardoor ik bijna niet heb geslapen, haha.

Een verre vakantie ging het dit jaar niet worden, want mijn zusje moest thuisblijven voor een sollicitatie. Toch vind ik het plekje waar we zijn beland erg mooi. Het is een heuvelachtig landschap, iets waar we allemaal wel van houden.

Gelukkig was het vandaag heerlijk warm. Eigenlijk net te warm om te hardlopen, want daar begon mijn dag mee. Daarna heb ik samen met mijn vader en Niels wat baantjes getrokken in het zwembad. 

‘S middags maakten we een hike door de bergen (of eigenlijk heuvels) om de omgeving wat te verkennen. Ondanks dat we toch best dicht bij huis zijn, voelt het zó anders. Ik zag ook voor het eerst een slang in het wild, die had ik in Nederland nog nooit gezien.



We waren bijna weer bij onze camping aangekomen en liepen al een paar kilometer over hetzelfde pad, toen het pad opeens ophield. We hadden écht geen zin om de hele heuvel weer op te klimmen, dus zijn we dwars door de weilanden gegaan. Sorry, not sorry.

De heuvels waren zo dicht begroeid dat het me nergens lukte om het dorp te fotograferen vanaf de top. Hier kun je het toch nog een beetje zien.

Ons campingvoedsel van vandaag: gebakken aardappeltjes met kruiden, salade, boontjes en voor mij een ei omdat we geen vegaburgers konden vinden 🙂


Het campingleven bevalt ons altijd wel goed (ondanks dat ik toch ook graag in een all-in hotel zit). We hoeven nog net niet met een wc-rol richting de wc’s te lopen, maar het vele buiten zijn is echt heerlijk. ‘S ochtends ontbijten we in het zonnetje voor de tent en ’s avonds spelen we badminton of yahtzee en zitten we buiten met een lampje op tafel.

Wat we morgen gaan doen, is nog een verrassing. Even het weer afwachten!

2 gedachten over “Reisdagboek – kamperen in Barntrup dag 1

Geef een reactie

