Personal·Travel Diaries

Reisdagboek – dag 2: nog meer wandelen en een historische stad

Vandaag bezochten we een paar toeristische plekken in de buurt van de camping. Daarna reden we door naar een prachtig historisch stadje.

Nadat we lekker uitgeslapen en ontbeten hadden, reden we naar een toeristisch plekje in een dorpje verderop. Daar waren gigantische rotsen waar je met een trapje bovenop kon komen.

Rondom de rotsen waren verschillende wandelroutes door de bossen.

Na een lange stijle klim kwamen we op de top van de berg aan. Daar stonden allemaal van deze ligstoelen om uit te rusten. Ik lag even van de zon te genieten, totdat ik werd weggejaagd door een groep wespen.

We namen dit pad, omdat er veel wilde dieren zouden zijn. We hebben alleen geen enkel dier gezien en het pad kwam al snel uit op een drukke weg, haha.

Na de rotsen reden we door naar het volgende toeristische plekje: het beeld van Hermann. Als ik het verhaal goed begrepen had heeft Hermann de stad bevrijd in de tijd van de Romeinen en Germanen. De mensen op de foto waren trouwens mensen van DHL die een fotoshoot hadden met hun gele postpakketten. 

Ik hield een paar cent over van de wc en gooide die in een automaat. Dit groene steentje kreeg ik eruit 🙂

‘S middags reden we door naar de stad Detmold. Het was best een grote stad met veel oude gebouwen in leuke kleurtjes. 

Op een terrasje bestelde ik een ijskoffie. Ik kreeg dit gigantische glas met vanille-ijs, slagroom en chocoladesaus.

In plaats van een standaard plattegrond hadden ze in Detmold een maquette van de stad, eigenlijk veel makkelijker!


Ik kon het eigenlijk niet laten om even op deze gigantische donut te poseren.

Dit was zo’n schattig straatje met al die gekleurde huisjes aan het water. Ik heb alvast besloten dat ik in dit met planten begroeide huis ga wonen.

Even een baalmomentje ’s avonds. Ik was voor iedereen pasta aan het koken, maar zag opeens dat er vlees in zat. Voor mezelf maakte ik toen maar een simpele salade en een vegaburger.

Een gedachte over “Reisdagboek – dag 2: nog meer wandelen en een historische stad

Geef een reactie

