Personal·Reizen·Travel Diaries

Reisdagboek – dag 5 & 6 regen en de laatste dag

Donderdag konden we er niet echt op uit gaan, omdat de weersvoorspelling niet zo goed was. We zijn dus lekker in de buurt van de camping gebleven. Vandaag, vrijdag, was onze laatste dag hier in Barntrup.

Dag 5

Donderdagmiddag regende het, dus zaten we gezellig in de tent met cup-a-soup. We speelden yahtzee en daarna keek ik nog een aantal afleveringen van Gossip Girl, waar ik de laatste tijd echt verslaafd aan ben geraakt.

Toen het droog was maakte ik met Niels een wandeling door het dorp. We deden boodschappen bij een klein Pools supermarktje, waar de helft van de producten minstens een paar weken over datum was, haha!

De kat denkt volgens mij dat onze tent haar nieuwe huis is, want elke ochtend als we wakker worden ligt ze in mijn tas te slapen. ‘S middags ligt ze er ook en ’s avonds ligt ze bij mij op schoot. De campingeigenaar zegt dat het een zwerfkat is en heeft liever niet dat we haar voeren, maar ze is nu al bijna een week bij ons zonder iets te eten, dus af en toe voeren we haar toch maar iets.

Later op de middag liepen we een stukje hard rondom de camping. Er loopt een wandelroute door het bos van ongeveer 6 km, die is dus perfect voor hardlopen. Na het lopen gingen we nog even zwemmen op de camping.

‘S avonds barbecueden we bij de tent, onze campingkat kreeg natuurlijk ook een klein stukje vlees 🙂

Dag 6

We reden naar een hotel in een stadje 10 kilometer van onze camping vandaan. Vanaf daar konden we een route wandelen langs een kasteel.



De huisjes zijn allemaal zó schattig hier. Ik zou er zo willen wonen, vooral met dat prachtige uitzicht!


Na een hele tijd gelopen te hebben langs een drukke weg, waren we opeens de route kwijt. We zochten een plattegrond op, maar die klopte totaal niet met het kaartje dat bij de route hoorde. We snapten er helemaal niks van, totdat we er uiteindelijk achter kwamen dat het kaartje van de route in spiegelbeeld was afgedrukt!


Nadat we een heel stuk terug hadden gelopen langs dezelfde weg, waren we eindelijk weer op de route. Het was echt een mooie route. Wel zwaar door de stijle hellingen, maar dat leverde elke keer wel een prachtig uitzicht op.


Aan het eind van de route kochten we een ijsje, want het was best warm geworden. Ik nam de Magnum double coconut, en die was écht geweldig! Mijn favoriete smaak van Magnum tot nu toe.


Aangekomen op de camping verving ik snel mijn loopschoenen voor papa’s slippers en trok ik een korte broek aan.


De poes kreeg een paar stukjes van het ei dat mama had gebakken voor de salade.


‘S avonds kwamen er wat onheilspellende wolken tevoorschijn van achter de bomen. Gelukkig hebben we het wel drooggehouden.

De week is erg snel voorbij gegaan, want morgenochtend rijden we alweer terug naar het platte Drenthe. 

Een gedachte over “Reisdagboek – dag 5 & 6 regen en de laatste dag

Geef een reactie

